Alla inlägg under juni 2009

Av Johanna - 30 juni 2009 20:07

Idag har vi ätit jordgubbar och glass till lunch:P Vi var nere på stan idag å handlade lite, Tobias köpte tre tröjor å jag köpte två amningsbehåar och ett diadem sen så va vi in på biblioteket å lånade lite böcker också. :) På väg till bilen så stod dom å sålde jordgubbar så då va jag bara tvungen att köpa en kartong, dom var hur goda som helst! Så vi satt utanför lägenheten och lyxade med jordgubbar och glass.


Idag har vi haft tvättid också, de e så himla tråkigt att tvätta, men de måste ju göras. Så nu så har vi tvättat sängkläder så de e klart tills babyn kommer.


I förrgår så hade jag jättemycket förvärkar precis innan jag skulle lägga mig, jag tog två alvedon, hade värmekudde plus att Tobias masserade ryggen men ingenting verkade hjälpa. Tillslut så somnade jag iaf, men jag var riktigt trött dagen efter.


Just de, jag har ju klippt mig också, har alldeles glömt bort de. De blev riktigt kort, kortare än vad jag ville ha, men men de e ju försent när dom redan har klippt liksom så de e ju bara att göra de bästa av situationen. Men håret växer ju ut iaf som tur e. :P Men nu e de kort så de e lite svalare iaf i den här värmen. Vi har varit å köpt en minifläkt som jag har när  vi e ute också så de e skönt. :)


Ikväll vet jag väl inte vad de blir kanske blir en film eller nåt, vi får väl se.


Idag e de prick fjorton dagar kvar till beräknad förlossning. :D


Puss å kram // Johanna

Av Johanna - 28 juni 2009 13:18

Ja det är frågan, jag har ingen aning om vad man ska hitta  på. Idag så känner jag bara att jag inte orkar sitta ute, vi har vareit ute varenda dag hela dagarna nu när det har varit varmt och fint väder, men idag så pallade jag inte. Tror att jag börjar känna att jag bara vill att babyn ska komma ut också så de gör inte de hela mycket bättre.

Så idag har vi som sagt inte gjort någonting, har blivit lovad en glass idag iaf så de ska jag banne mig ha! :P Men utöver de så vet jag inte om de kommer att hända något särskilt, blir nog bara en slapp dag. Tobias verkar ganska slut själv för han ligger i soffan å sover men jag ska strax ta å väcka honom så vi kan åka iväg å handla lite.


Imorrn så ska vi till barnmorskan, får väl se vad hon säger då.


Puss å kram // Johanna

Av Johanna - 27 juni 2009 19:27

Ja, här är det lika varmt som det har varit typ en vecka, eller de kanske har blivit ännu varmare de vet jag inte. Idag så har vi fyllt på AC i bilen så nu kyler den som den ska, sen så har vi typ suttit å solat här utanför lägenheten, sen tyckte Tobias att vi skulle åka och bada så då åkte vi ner till Strandbadet, men fy farao vad kallt det va!!!! Jag doppade mig men sen så ville jag upp igen illa kvickt, men nu är iaf årets första dopp avklarat. :P Nu har vi suttit ute i solen å ätit skinksallad så vi gick alldeles nyss in, jag hade väl kanske tänkt baka en kladdkaka eller något, vi får se vad jag orkar med.


Imorrn så blir de kanske en hel dag på stranden, men de e inget bestämt än så vi får väl se. :)


På onsdag så är det två veckor kvar till beräknad födsel, shit vad jag längtar nu och Tobias också för den delen. :) Hoppas att den kommer tidigare än planerat!


Puss å kram // Johanna

Av Johanna - 25 juni 2009 10:02

Nu har verkligen sommarvädret kommit, vi har haft över 25 grader varje dag den här veckan. Till helgen kanske de blir att man badar, jag har inte ens tagit årets första dopp än, men de borde ju bli nu snart tycker jag när de e så varmt ute.


Idag så ska vi nog bara sitta ute i solen å lata oss, sen i eftermiddag så ska jag klippa mig, ska bli riktigt skönt.


Nu e de frukostdags.


Puss å kram // Johanna

Av Johanna - 22 juni 2009 21:30

I lördags så var vi och köpte en ny bil, det blev en peugeot 406. Den är riktigt fin faktiskt! Mörkblå metallic och den hade inte gått så långt heller. Så nu idag har vi hållit på att strula med försäkringar och grejer, men nu så e de löst iaf.


Idag så har vi varit ute hela dagen, det har varit riktigt fint väder så nu e jag helt bränd:P Kan ju hoppas att de går över till imorrn.


Ikväll ska vi nog inte göra så mycket,bara ta de lugnt.


Puss å kram // Johanna

Av Johanna - 19 juni 2009 12:58

Det verkar som att de har blivit ändrade planer nu, vi ska visst inte vara hemma vi ska nog åka till grannens föräldrar och fira där. Men jag vet inte hur de blir riktigt än.


Vi har suttit å försökt hitta en bil hela morgonen men de verkar inte riktigt finnas någon som vi kan komma överens om. Men men de löser sig nog så småningom.


Hoppas alla får en trevlig midsommar!


Puss å kram // Johanna

Av Johanna - 18 juni 2009 21:09

Ja, nu är våran pärla såld. Det kom hit en tjej idag och köpte den, vi fick det vi hade begärt för den så det var jättebra, sen så hade den bara legat ute på blocket i ungefär 3 dagar så det gick riktigt fort. Men det känns ändå skönt att vi har fått den såld för vi behöver verkligen en kombi. Så nu håller vi på att kolla runt på internet efter en ny bil. Så jag hoppas att det inte tar allt för lång tid innan vi hittar någon.


Imorrn så e de ju midsommar också så då ska vi sitta här hemma å äta gott å så. Vi får se om grannen ska vara med eller om dom ska bort. Men men de lär ju märkas.


Nee nu ska jag vara lite social med Tobias.


Puss å kram // Johanna

Av Johanna - 14 juni 2009 20:04

Idag har det blivit en heldag i Marieberg där vi va å köpte en list på Bauhaus, sen så var vi in på IKEA å köpte en massa grejer b.la så köpte vi en kruka, en lampa till babyn, en gardin och gardinstång som vi ska ha i sovrummet för att de e så himla ljust på mornarna så då ska vi hänga den för dörren istället för bambu grejen vi har där nu. Sen så va vi in på Stadium och bytte en av Tobias vikter, för de skulle va två i förpackningen men de va bara en. Sist så åkte vi in på Jula och köpte lite verktyg sen så va vi tvungna att köpa en varsin chokladbit för vi hade för lågt blodsocker båda två å de e ingen bra kombination. :P


Men nu så har vi kommit hem å har fixat dit listen, sen så har jag satt upp två knoppar inne på toaletten så ska vi sätta upp en annan stång på toaletten sen, men de kan jag inte göra själv. Vi har varit å handlat hem blöjor, amningskupor och tvättlappar idag också så nu har jag fixat till skötbordet ordentligt.


Just nu så är Tobias inne hos grannen och hjälper dom med lite små grejer som skulle borras upp, för dom hade inte några såna verktyg, när han kommer tillbaka in så ska vi väl fortsätta med att få upp våra grejer så att det är klart. Vi får väl se om vi hinner allt ikväll annars så får vi fortsätta imorrn, vi ska väl ändå skruva ihop spjälsängen då så de spelar ju ingen roll med lite extra grejer. Imorrn så måste vi gå ner i källaren med en massa grejer också så vi har det vi gör imorrn. Vi ska till barnmorskan också vid elva tiden, sen på kvällen så ska vi grilla med grannarna och en av Tobias kompisar så vi har fullt upp hela dagen. Men de e skönt att man hahr något att göra. :)


I veckan så har Tobias lovat mig att vi ska gå å se på bio också, tror att vi ska se Baksmällan den verkar vara riktigt rolig. :D Vi har inte bestämt någon dag men vi får se helt enkelt när vi har tid och lust.


Nu ska jag fortsätta plocka med lite grejer innan jag blir allt för trött.


Puss å kram // Johanna

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards