Alla inlägg under december 2009

Av Johanna - 16 december 2009 14:17

Ojojoj nu var de visst hundra år sedan som jag skrev:P Jag måste verkligen försöka bli bättre på det. Men det finns så mycket som jag måste hinna med i vardagen så bloggen blir lite försummad. Damien kommer ju i första hand sen så är det ju hemmet som måste skötas också. Men idag så känner jag att jag inte riktigt orkar ta tag i disken än så då sätter jag mig här å skriver några rader istället.


Ja för tillfället så bor vi i en flyttkartong, vi ska köra upp första flyttlasset på lördag, hoppas att det är hyfsat väglag iaf, på fredag så ska vi hyra släpet och packa iordning det så vi bara kan åka direkt på lördag när Damien vaknar. Då är det bara att ge honom lite välling kasta i oss lite frukost och sen dra. Känns skönt, så man kanske kommer upp i hyfsad tid iaf, det tar ju åtta timmar att köra utan släp så nu tar det ju längre tid. Men det ska nog gå bra. :)


Damien har blivit riktigt stor nu, 5 månader. Det känns helt otroligt, jag tycker inte att det var så länge sen som han kom. :P Men nu så kan han sitta upp om man har honom i soffan eller sängen för han vinglar till efter en stund och ramlar. Igår så rullade han för första gången från rygg till mage och han skrattar jättemycket. :D Det är helt underbart att höra hans skratt.


Idag så blir jag hemma alldeles själv hela dagen för Tobias ska till en kompis efter skolan å dom skulle väl dricka lite öl å spela TV-spel eller vad det nu var. Karlar:P Men det blir säkert roligt för dom.


Jag ska nog bara sitta och ta det lugnt, leka lite med Damien till middag så ska jag nog åka och hämta en pizza eller något annat onyttigt:P

På tal om ingenting så har jag gått ner 16 kilo sen graviditeten, jag gick upp 10 så det känns riktigt bra att ha gått ner så pass ändå. Men jag vet inte vad jag har gjort riktigt, känns inte som att jag direkt har ansträngt mig men de e ju skönt. ;) Magen e ju som den är men de får jag väl skylla på Damien, haha, nejdå. Man måste ju göra lite uppoffringar och det var det helt klart värt, det är ju bara att kolla på slutresultatet. Jag har fått världens finaste son så det var mödan lönt. :)


Nee nu har jag suttit å skrivit alldeles för mycket strunt så nu ska jag kolla om jag ska ta itu med disken.


Ha det så bra! Puss å kram // Johanna

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards