Alla inlägg under augusti 2009

Av Johanna - 25 augusti 2009 09:36

Idag så händer det inte så mycket, håller på att tvätta just nu, sen så ska jag väl gå ut på en promenad med Damien, måste passa på när de e fint väder. :) Just nu så ligger han brevid mig i soffan å sover lillskrutten. Men när han vaknar så blir det en promenad. :)


Igår så va jag till barnmorskan å pratade om förlossningen å skaffade p-piller å så. Ska iväg å väga Damien den 1/9.


Igår så skrev jag klart alla inbjudningskort så dom blir utskickade idag. :)


Nu börjar han gnälla här brevid mig så de e bäst att ta upp honom för han behöver sova lite till.


Puss å kram // Johanna

Av Johanna - 21 augusti 2009 10:20

Idag så har vi tvättid å de e på tiden, shit vad med tvätt vi har nu å de har inte ens gått en vecka, tror de har gått 5-6 dagar sen vi tvättade sist. Men de går ju åt mycket mer kläder med tanke på att man måste byta minst en tröja om dagen eftersom han spyr, skitdrygt. Men skönt att få rena kläder igen, ska iväg klockan tolv å kasta i första maskinerna. Idag så kommer Tobias syster med familj hit å hälsar på, dom har inte sett Damien än så de blir roligt. :)

Nu e man precis nyduschad, måste ju passa på medans lillskrutten sover.


Har även bokat tid för bröllop/dop nu, den 3/10 blir det. Det ska bli så himla roligt, börjar känna mig nervös nu:P Men de ska bli helt underbart, har ganska mycket att planera men de kommer lösa sig, de gör det alltid. :)


Igår så var jag så duktig å bakade en morotskaka eftersom vi får gäster idag, måste ju ha någonting att bjuda på. De e ganska så tomt i skåpen just nu men vi ska åka å storhandla i nästa vecka när Tobias har fått in pengar.


Nej, nu e de bäst att man kastar i sig lite frukost så man e redo när dom kommer.


Puss å kram // Johanna

Av Johanna - 18 augusti 2009 13:00

Ja, nu har jag inte uppdaterat på hundra år ungefär så det är massor med saker som har hänt. Jag känner inte att jag har haft riktigt tid eller lust eller ork till att sitta här å skriva men idag så e jag riktigt utvilad så då kan jag ju passa på att skriva av mig lite.

Nu har Tobias börjat i skolan igen så då e jag ensam hemma med Damien, eller aa idag e typ första dagen jag e hemma med honom, för igår så va han bara borta i 3 timmar. Men det har gått riktigt bra, vi har varit ute på en liten promenad så nu ligger han å sover. Han har blivit så stor nu, han väger 4355 g å är 55 cm lång, så han har blivit stor. :)

Igår så var vi till Karlstad för jag var på en arbetsintervju men jag ringde idag å tackade nej, för de e för långt att åka å sen så e de ingen fast lön utan man får provision för det man säljer så då känns de inte riktigt värt. Men jag får hålla utkik om de finns något annat extrajobb på kvällar.

Idag så har jag ringt runt hela dagen känns det som , men nu så e de avklarat iaf. Måste ringa Svenska kyrkan bara, men de e typ 30 min kvar innan jag kan ringa dit.

Något riktigt stort som har hänt är att Tobias har friat! :D Så det blir bröllop här framöver. Känns helkonstigt att skriva de, tror inte att jag riktigt har smält det än. :P Men jag skriver å berättar mer när jag vet exakt datum å så.


Nu ska jag diska undan så de e klart, sen ska jag ringa lite å vänta på att Damien ska vakna.


Ha de så bra! // Johanna

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards