Alla inlägg under januari 2010

Av Johanna - 19 januari 2010 10:48

Ja, det blir inget Egypten för oss utan vi åker till Gran Canaria istället. Vi fick höra från flera stycken att dom var extremt jobbiga i Egypten, dom är på och vill sälja massa saker hela tiden spelar ingen roll om man ligger på stranden då kommer dom dit med frukt och massa grejer och det känns lite smådrygt att inte kunna ha en lugn stund på sin semester. Men det ska bli riktigt roligt att åka till Gran Canaria, Tobias pappa kanske också ska åka till Gran Canaria samtidigt så då lär vi ju ses.


Igår så var vi till Preem och skulle hyra ett stort envägssläp men självklart så hade dom inte några inne och skulle inte få in något heller... Så då fick vi bege oss till Örebro och försöka hitta Statoil där inne, herregud vilken komplicerad stad att hitta i alltså! Men iaf så hittade vi rätt tillslut, dom har ju tre Statoil där så... Men nu så är det fixat iaf så på torsdag så ska vi hyra det och på fredag morgon så åker vi upp med det sista lasset till Helgum. På lördag morgon så åker jag och Tobias tillbaka till Karlskoga och Damien blir kvar hos mamma och pappa, första gången vi har barnvakt. :P Så då när vi kommer tillbaka till Karlskoga så ska vi göra flyttstäd och sen på söndag så åker jag själv upp till Helgum och Tobias blir kvar här i Karlskoga. Sen så dröjer det ungefär 4 veckor så ska vi åka till Gran Canaria. Det kommer bli riktigt jobbigt att vara ifrån varandra så länge men det får funka. Sen när vi kommer tillbaka från Gran Canaria så ska Tobias vara i skolan i 2veckor sen kommer han upp till Helgum och gör praktik i 6 veckor. :D Hur bra som helst.


Just nu så ligger Damien och sover så jag ska väl passa på att hoppa in i duschen men jag kanske ska vänta tills han vaknar för han behöver också duscha, helt kladdig i håret:P


Nee nu ska jag hitta på nåt!


Puss å kram // Johanna

Av Johanna - 12 januari 2010 12:36

Ja, det är ingen mening att säga att jag ska bättra mig för jag glömmer helt bort det. :P Men jag skriver när jag har tid och det är inte så himla ofta, har så mycket annat att göra. Men idag så kan jag skriva iaf. Jag har nyss lagt Damien så nu sover han förhoppningsvis en stund.

Igår var det något konstigt med lillprutten, han ville inte sova något alls på hela dagen, han sov kanske allt som allt 30 minuter i mitt knä, då var det 5 minuters intervaller. Så han somnade halv elva igårkväll, helt otroligt. Jag var helt slut när han äntligen somnade. Men nu verkar han ha sina ordentliga rutiner igen. :)

På torsdag så ska vi till BVC för att träffa läkaren, det är hans halvårskontroll, men jag tror att allt kommer se bra ut. Han är en riktig hejare på att vända på sig så fort som man lägger honom någonstans på rygg så vänder han på sig och busar, nu håller han på att lära sig att krypa, han tog ett litet krypsteg i soffan idag. :D *stolt*


I februari så ska hela familjen åka till Egypten det ska bli otroligt roligt, häftigt ställe att åka till. :) Så jag och Tobias måste vaccinera oss mot hepatit, jag hatar att ta sprutor, men men man vill ju inte bli sjuk så det är bara att pallra sig iväg. Vi ska nog ta första sprutan imorgon sen ska man ta en till efter en månad och en tredje efter ett halvår. Men då håller det i 25 år så det är skönt.


Nu är det snart flyttdags också, känns jobbigt men samtidigt roligt. Så i helgen så ska vi packa det sista sen är vi redo. Får se om vi ska träffa Stefan och Elisabet också något i helgen, blir ju som sista chansen att träffas allihopa.


Idag är Damien ett halvår också, tiden går så himla fort, känns som att det inte alls är så länge sen som han kom, han blivit så stor och lärt sig så mycket, helt otroligt.


Nej nu är det bäst att jag tar tag i disken.


Ha det så bra! Puss å kram // Johanna

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards